П`ятниця, 18.08.2017, 13:43
Вітаю Вас, Гість

В організації життя дитячого колективу і вожатому і вихователю необхідно спиратись на ініціативу, самодіяльність дітей, розвивати у них прагнення до самостійних дій, спрямованих на громадсько-корисні справи. Для цього необхідно навчити дітей самостійно мислити, знаходити і планувати роботу свого колективу, здійснювати її, вміти аналізувати і оцінювати участь в них кожної дитини. В таборі дорослий виступає не лише в ролі вожатого чи вихователя, але й товариша, порадника, батька. Дитячий колектив повинен стати сім'єю, в якій кожна дитина почувала б себе захищеною. Від вожатого і вихователя вимагають, в першу чергу любові до дітей - дітей вередливих і спокійних, добрих і сердитих, до хлопчиків і дівчаток. Саме любов допомагає знайти підхід до дитини, зрозуміти її почуття, думки, прагнення, що в свою чергу породжує дитячу симпатію. В колективі педагогів повинні бути строгі і вимогливі вихователі, м'якого і ліричного складу люди. Справа в тому, що ідентичності виховання досягти неможливо, бо вони люди, а кожна людина унікальна. Виховна діяльність педагогічного колективу складна і багатогранна, охоплює великий спектр різноманітних напрямів, форм і методів, і вимагає координації всіх його зусиль. Як правило, табірна зміна триває 21 табірний день. В організації чітко визначаються три періоди: організаційний, основний, підсумковий. Організаційним періодом називається час від приїзду дитини в табір до свята відкриття табірної зміни. В цей термін проходить адаптація дітей до життя в таборі, закладаються основи створення тимчасового дитячого колективу, формуються органи самоврядування. Даний період надзвичайно насичений різноманітними конкретними справами, які потрібно вирішити на протязі дня педагогічному коллективу:

  • познайомити дітей з вимогами, що стосуються відносин з дорослими в таборі і середині загону, організації їх побуту і режиму дня
  • розповісти дітям про табір і його історію, традиції, про людей, що працюють у ньому
  • дати дітям можливість познайомитися один з одним. Найбільш вдалим варіантом є "Вогник знайомств”. Він може проводитися у формі знайомитись "розкажи мені про себе”

Основний період починається з ранку після відкриття табірної зміни. За роки своєї роботи табір визначився з найбільш педагогічно виправданою логікою табірного дня, яка співпадає з режимними моментами. Кожний ранок починається з ранкової гімнастики, ранкова лінійка, сніданок, загонові справи на свіжому повітрі, обід, відпочинок, підвечірок, робота гуртків, загальнотабірні справи, вечеря, перегляд кінофільмів, загонові вогники, аналіз проведеного дня, сон.

Підсумковий період закінчує діяльність табірної зміни. Діти підводять підсумки та збираються додому. Життя табору відзначається своїм темпом і різноманітністю. Тут немає часу на тривалу підготовку. Справи повинні бути організовані так, щоб кожен мав можливість попробувати свої сили і в художній самодіяльності, і в спорті, і в творчій праці, і т.д. Така різностороння діяльність забезпечується різними формами роботи (збори, лінійки, концерти, свята, ігри, змагання, вишивка). Активний відпочинок дітей передбачає тісний зв'язок роботи табору з оточуючим життям, навколишньою природою, а це сприяє створенню найефективніших умов для професійної орієнтації та самовизначення особистості, а також забезпечує потреби особистості у творчій самореалізації та реалізації змістовного дозвілля.